Επι του Σιβυλλικού σημειώματος 5 Ερμηνευτικό.

Το κακό είναι να είσαι δεισιδαίμονας. Το ακόμα χειρότερο είναι να ξεγελάς τους άλλους και τον εαυτό σου ότι εσύ και οι ομοϊδεάτες σου χρησιμοποιούν την απλή λογική. Το χείριστο είναι να καταρρίπτεις και να ειρωνεύεσαι μια παραπλανητική και χονδροειδή παραποίηση των επιχειρημάτων του αντιπάλου σου.
Αυτό ήξερα ότι το κάνανε οι ζΟΟΔΕδες και οι Ελληναράδες. Από ότι φαίνεται και τα ελληνάκια ζηλέψανε τη δόξα τους.
Και να το πρώτο μέρος του κειμένου – η κριτική με πράσινο.
Η κυκλική λογική της οικονομίας:
1. Οι επιχειρήσεις διοικούνται από επιχειρηματίες. Οι επιχειρηματίες είναι κακοί. Άρα όλες οι επιχειρήσεις είναι κακές.
Θα ήθελα να ξεκινήσω από μελέτες που δείχνουν ότι οι επιχειρηματίες χαρακτηρίζονται σε μικρότερο βαθμό από τα ψυχολογικά χαρακτηριστικά που είθισται να αποδίδουμε στους καλούς ανθρώπους: ανεκτικότητα, συνεργασιμότητα, συγχώρεση, εμπιστοσύνη απέναντι στους άλλους, αβρότητα και τρυφερότητα. Άρα οι επιχειρηματίες σήμερα είναι πιό κακοί από τους μη επιχειρηματίες. Άρα το «οι επιχειρηματίες είναι κακοί» είναι χονδροειδές και γι’αυτό ανακριβές, αλλά εμπεριέχει αρκετή δόση αλήθειας.
Δεν είναι πάντως αριστερό επιχείρημα το παραπάνω. Ο Μάρξ ουδέποτε αναφέρθηκε σε «κακό» ή «ψυχολογικά ζητήματα» των εργοδοτών, απλώς ανέλυσε θεωρητικά και μηχανιστικά το σύστημα του καπιταλισμού. Η ψυχολογία είναι επιστήμη με ζωή λίγων αιώνων και μόλις τώρα ξεχωρίζουμε ψυχικούς τραυματισμούς, ψυχικές ευπάθειες και ψυχικές αναπηρίες. Το ότι οι επιχειρηματίες είναι εν γένει πιο σκληρά, λιγότερο συνεργάσιμα και ενίοτε σαδιστικά και διεστραμμένα όντα (και όσο πιο ψηλά, τόσο πιο μεγάλη η διαταραχή) δεν είναι αριστερή θεωρία αλλά μια εμπειρική και διαχρονική δυστυχώς αλήθεια. Το ελληνάκι εδώ μπερδεύει την πούτσα με τη βούρτσα για να πετάξει στα σκουπίδια και τα δυό.
Η παραγωγή έργου για την κάλυψη των αναγκών μας είναι κάτι καλό. Οι επιχειρήσεις είναι ένα μέσο για την κάλυψη μερικών αναγκών μας. Καλό ή κακό, το κρίνουμε από τα αποτελέσματά τους. Μέχρι στιγμής, για να παραφράσω τον Επίκουρο: πολύ -πολύ καλό δεν κάνουν και να ευχαριστούμε τους θεούς αν αποφύγουν το κακό.
2. Η μεγιστοποίηση του κέρδους είναι χαρακτηριστικό των επιχειρήσεων. Οι επιχειρήσεις είναι κακές. Άρα η μεγιστοποίηση του κέρδους είναι πάντα κακή.
Nice try, but no cigar. Τι θα πει κέρδος; Αν κέρδος είναι το να πάμε απο το long integer στο extra-humongous-mother-fucking integer τα ποσά στις βάσεις δεδομένων των τραπεζών, γαμώντας το περιβάλλον και τη ζωή υπαλλήλων και κατοίκων κοντά στους πλουτοπαραγωγικούς σου πορους, ε, καλό δεν το λές, παρεκτός κι αν είσαι ένας ναρκισσιστής που τον νοιάζει μόνο η καραπουτσακλάρα του… ούπς, τέτοιοι δεν είναι σε μεγάλο βαθμό οι επιχειρηματίες και κάπως έτσι δεν έφτασαν στο σημείο να μετράνε το κέρδος; Έτσι δεν όρισαν το κέρδος; Αρα η μεγιστοποίηση του κέρδους εις βάρος του περιβάλλοντος, της ζωής, της υγείας και της ευημερίας των ανθρώπινων κοινωνιών φυσικά και είναι κακή.
3. Οι τράπεζες προσβλέπουν σε μεγιστοποίηση του κέρδους. Η μεγιστοποίηση του κέρδους είναι κακή. Άρα όλες τράπεζες είναι κακές.
Άλλη μία χονδροειδής, συκοφαντική υπεραπλοποίηση πραγματικών γεγονότων, η οποία πάλι δεν μπορεί να αποδοθεί συλλήβδην στην αριστερά. Οι τράπεζες είναι πιστωτικά ιδρύματα που διευκολύνουν τις εμπορικές συναλλαγές. Ο σκοπός τους δεν είναι να μεγιστοποιούν το κέρδος τους, είναι να διευκολύνουν τις συναλλαγές και να παρέχουν πιστώσεις. Η εκτροπή των τραπεζών από το σκοπό τους και η υιοθέτηση σαν σκοπού της μεγιστοποίησης των κερδών μέσω του διαβόητου fractional banking (κοινώς δημιουργώ χρήμα από αέρα και μέσω των δανείων εξαναγκάζω τον δανειζόμενο να το κάνει πραγματικό) οδήγησε εν τέλει σε έναν όχι ιδιαίτερα καλυμμένο αποπληθωρισμό και στη δημιουργία οικονομικών πομφολύγων (στεγαστική κρίση, υπερδανεισμός κρατών και ατόμων, χρηματιστηριακές φούσκες) με τα αποτελέσματα που βλέπουμε παγκοσμίως (οικονομική κρίση, περιβαλλοντική κρίση, διπλασιασμός του κόστους τροφίμων) και τα οποία κανένα στοιχειωδώς καλοπροαίρετο άτομο δεν θα μπορούσε να χαρακτηρίσει «καλά»
4. Ο καταναλωτισμός προάγεται από τα τραπεζικά δάνεια. Τα τραπεζικά δάνεια δίνονται από τις τράπεζες που είναι κακές. Άρα ο καταναλωτισμός είναι πάντα κακός.
Άλλος ένας ωραίος αχυράνθρωπος – καρικατούρα της αριστερής σκέψης. Ο καταναλωτισμός δεν προάγεται από τα τραπεζικά δάνεια. Ο καταναλωτισμός προάγεται από όλο το καπιταλιστικό σύστημα, προκειμένου να υπάρξει «ανάπτυξη» και υπήρχε ΠΟΛΥ ΠΡΙΝ από την έναρξη της φούσκας των δανείων. Όσο για το καλός ή το κακός; Όποιος βλέπει παντού θρησκείες, βλέπει παντού προαιώνιες μάχες μεταξύ φωτός και σκοταδιού. Δεδομένης της κρίσης πόρων και του επερχόμενου peak everything η υπερκατανάλωση δεν είναι και πολύ λογική ή ωφέλιμη ιδέα.
5. Ο καπιταλισμός ικανοποιεί την ανθρώπινη ανάγκη του καταναλωτισμού. Ο καταναλωτισμός είναι κακός. Άρα ο καπιταλισμός είναι πάντα κακός.
«Αν ο άνθρωπος προέρχεται από τον πίθηκο, γιατί υπάρχουν ακόμα πίθηκοι;» Πόσες φορές, γαμώ τον χλιαρό ημιαριστερισμό μου θα πρέπει να το εξηγούμε στα μισόχαζα;
ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΣ (γαμώ τον Ανταμ Σμίθ μου, γαμώ) ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΥ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙ ΟΤΙ Ο ΚΑΤΟΧΟΣ ΤΙΤΛΟΥ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ ΕΝΟΣ ΜΕΣΟΥ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΧΕΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΑΞΙΑ ΠΟΥ ΑΥΤΟ ΠΑΡΑΓΕΙ. Τίποτε παραπάνω, τίποτε παρακάτω. Σαν την απλή σχετικά συνάρτηση του Mandelbrot βέβαια, όταν εφαρμοστεί στην κοινωνία και διαμέσου των γενεών αποκτά τα χαρακτηριστικά της περίπλοκης και πολύχρωμης αθλιότητας που βλέπουμε και ζούμε: Συγκέντρωση μέσων παραγωγής σε όλο και λιγότερα χέρια, υπερεκμετάλλευση και κλοπή της παραγόμενης αξίας από τον εργαζόμενο, καταπάτηση ασθενέστερων τίτλων ιδιοκτησίας από τους ισχυρότερους, αδικία, φτώχεια, πείνα και αισχρότατη κοινωνική μηχανική. Είναι ένα σύστημα οργάνωσης που δημιουργήθηκε όχι για να καλύψει την «ανθρώπινη ανάγκη του καταναλωτισμού» αλλά την ανάγκη των βιομηχάνων του 18ου αιώνα για κυριαρχία.
«Ανθρώπινη ανάγκη του Καταναλωτισμού», να το δώσω σε ψυχολόγο να σκίσει τα βιβλία του. Ο άνθρωπος χρειάζεται: Αέρα, τροφή, νερό, προστασία από τα στοιχεία της φύσης, γιατρικό για τις αδυναμίες του, σεξουαλική εκτόνωση, ισότιμη και ευχάριστη κοινωνική συναναστροφή, κοινωνική αναγνώριση, παιχνίδι κι εξερεύνηση του κόσμου γύρω του. Αυτές ήταν οι ανάγκες του πριν καν συλλάβει την ιδέα της κατανάλωσης, αυτές είναι και τώρα. Εκτός αν πάλι το ελληνάκι μπέρδεψε την κατανάλωση τροφής και νερού με την κατανάλωση iPod στο AppleStore. Δυστυχώς, όσο κι αν παίξανε με την ψυχολογία, το γεγονός παραμένει ότι άλλο η βούρτσα και άλλο η ταβανόβουρτσα.
6. Οι επιχειρηματίες αναπόφευκτα γίνονται στεγνοί καπιταλιστές. Ο καπιταλισμός είναι κακός. Άρα όλοι οι επιχειρηματίες είναι κακοί.
Ωραίος ο αχυράνθρωπός σου ελληνάκι μου, αλλά δυστυχώς τα πράγματα είναι ΚΑΤΑ ΤΙ πιο πολύπλοκα. Με βάση το καπιταλιστικό σύστημα όπως περιγράφτηκε, όπου ο νομοθετημένος τίτλος ιδιοκτησίας του εργοδότη υπερισχύει του δικαίου στο προϊόν της εργασίας του εργαζομένο, ουσιαστικά οι πλέον αδίστακτοι, εκμεταλλευτές και σκληροί εργοδότες και επιχειρηματίες θα επιβιώσουν. Ουσιαστικά ο καπιταλισμός βασίζεται στην εκμετάλλευση, την κλοπή και την αδικία: γι’αυτό είναι κάτι που αντιβαίνει σε βασικές ανάγκες(ισότιμη και ευχάριστη κοινωνική συναναστροφή) και ένστικτα (δικαιοσύνη και αλληλεγγύη) του ανθρωπίνου όντος και άρα είναι κάτι κακό, όχι με τη μεταφύσική έννοια που υπαινίσσεται το ελληνάκι, αλλά με την έννοια του δυσάρεστου και ενοχλητικού για την ανθρώπινη φύση. Και αυτός που νιώθει άνετα να πλουτίζει μέσω της αδικίας και να κλείνει τα μάτια στην αδικία που διαπράττει, ε, δεν είναι και άγγελος, ούτε μπορεις να τον χαρακτηρίσεις και καλόν άνθρωπο…
7. Επιστροφή στο 1.
Ωραία, τον νίκησες τον αχυράνθρωπο.  Μόνος σου τον έφτιαξες, μόνος σου τον πολέμησες, μόνος σου τον νίκησες, όλα στο φιλελευθερο θατσερικό πλαίσιο του αυτοδημιούργητου. Κονγκρατσελεήσονς.
Είδες, φτιάχνω κι εγώ αχυρανθρώπους ωραίους, αμα λάχει να’ουμ.
Advertisements

9 Σχόλια to “Επι του Σιβυλλικού σημειώματος 5 Ερμηνευτικό.”

  1. Ευχαριστώ που μπήκες στον κόπο να αναλύσεις ένα ένα τα σημεία από την ανάρτησή μου. Κρίνοντας από το υφάκι των δικών σου γραφόμενων, βλέπω πολλά κοινά σε παρόμοιες αναρτήσεις μου όπου καυτηριάζω ανάλογες αναρτήσεις όπου αναγνωρίζω λογικές πλάνες. Και το κοινό στοιχείο σε τέτοιου είδους «απαντήσεις», είναι ότι συνήθως πέφτουν στην ίδια λούμπα την οποία καυτηριάζουν.

    Για παράδειγμα, αυτά που γράφεις περί λογικής στην αρχή είναι σωστά. Αν έγραφα εγώ μία εκτενή απάντηση σε αυτή τη δική σου ανάρτηση, θα μπορούσα να έχω ακριβώς τον ίδιο πρόλογο και η συνοχή να παραμένει το ίδιο ακέραια. Άρα δεν έχει νόημα να μπούμε σε έναν φαύλο κύκλο αντεπιχειρημάτων εφόσον από την αρχή έχουμε δεχτεί ότι εμείς χρησιμοποιούμε τη λογική σωστά, ενώ ο άλλος την προσαρμόζει στην επιχειρηματολογία του ώστε να πείσει τον αναγνώστη του.

    Άρα, όσον αφορά εμένα, σε όσα γράφεις δεν έχει νόημα να τοποθετηθώ, δεδομένου ότι θα μπούμε σε έναν ανούσιο φαύλο κύκλο. Και πίστεψέ με. Όσο εύκολα εσύ μπορείς να δεις τη λογική να «χειραγωγείται» από μέρους μου, τόσο εύκολα βλέπω να κάνεις κι εσύ το ίδιο με τις απαντήσεις σου που είναι ευχάριστα λεπτομερείς. Βασικά άλλο είναι το σημείο που έγκειται η διαφωνία μου. Στο ότι σε μένα είδες προφανώς κάποια φιλελεύθερα κλισέ τα οποία αισθάνθηκες την ανάγκη να αντιπαρέλθεις. Δεδομένου ότι δεν ανήκω σε κάποιον φιλελεύθερο χώρο, ούτε έχω δηλώσει ποτέ κάτι τέτοιο, είναι κρίμα να επιχειρηματολογείς εναντίον φιλελεύθερων λογικών πλανών (που υπάρχουν το ίδιο ευρέως, όπως οι αριστρές λογικές πλάνες που καυτηριάζω στο δικό μου post), αντί να επιχειρηματολογείς εναντίον των καθεαυτό γραφόμενών μου. Φαντάζομαι καταλαβαίνεις τη διαφορά.

    Υ.Γ. Τα περί ΟΟΔΕ, Ελληναράδων και θατσερικού φιλελευθερισμού, τα αφήνω στην άκρη. Ελπίζω να αναγνωρίζεις κι εσύ το ατόπημα.

    • That Crazed Alien penguin Says:

      Το κακό με σένα δεν είναι ότι είδα φιλελεύθερα κλισέ. Το κακό με σένα είναι ότι ακολούθησες την τακτική των δημιουργιστών: Παρουσίασες σαν απόψεις της αριστεράς μια χονδροειδή και μάλλον ανακριβή καρικατούρα (ούτε λοβοτομημένος Ριζοσπάστης) προσπαθώντας να δείξεις πόσο γελοία και εκτός λογικής είναι η αριστερά συλλήβδην. Ότι κάνουν οι πιο αφελείς και φανατισμένοι θρήσκοι δημιουργιστές όταν καταρρίπτουν και χλευάζουν την εξέλιξη επειδή λέει τάχα μου ότι «ο άνθρωπος προέρχεται από τον πίθηκο».
      Τα υπόλοιπα περι θάτσερ γράφτηκαν εν βρασμώ ψυχής. Είχα έμπνευση για αχυρανθρώπους και «όπως εσύ». Ατόπημα.

      • Κρίμα που το εξέλαβες έτσι. Δεν ήταν αυτός ο σκοπός μου. Αναγνωρίζω πάντως την πιθανότητα να εκληφθεί όπως το λες (πράγμα που φυσικά δεν με τιμάει), αλλά αυτές οι καταστάσεις είναι γνωστές στο διαδίκτυο. Οι παρεξηγήσεις δίνουν και παίρνουν…

  2. Εξαιρετικό άρθρο. Τρομερά εύστοχη και ενδελεχής ανάλυση της στρεψοδικίας που ασκεί συστηματικά ο συγκεκριμένος μπλόγκερ, τον οποίον πολύ κακώς έχουν σε εκτίμηση κάποιοι. Έριξα μια ματιά και στα σχόλια του δικού του άρθρου και μου’ρθε να ξεράσω. «ελληνική Σοβιετία», «αριστερή μούχλα» – αλλά κουβέντα για τη σύμπραξη ΜΑΤ και Χρυσής Αυγής, κουβέντα για τις κραυγές «έγκυρων» αναλυτών υπερτιμημένων και αυτόκλητων οργανισμών που απαιτούν (βγάζοντας αφρούς από το στόμα) μείωση της εθνικής κυριαρχίας των χωρών, επιδείνωση (κατά σαφή παράβαση της Οικουμενικής Διακήρυξης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου – αλλά αυτή την επικαλούνται μόνο όταν είναι να κάνουν κάποιο πιασάρικο publicity stunt) του βιοτικού επιπέδου των μέσων και χαμηλών κοινωνικών στρωμάτων, άνοιγμα της ψαλίδας μεταξύ (πολύ) φτωχών και υπερπλουσίων κλπ. Εκεί, σα γνήσια σκυλάκια που είναι και το ΕΛ-ληνάκι και οι όμοιοί του (Πορτοσάλτε, Μανδραβέλης, Bambie και το κακό συναπάντημα), κάνουν τουμπεκί ψιλοκομμένο.

    Άριστο πόστιον αγαπητή Πιγκουίνα! Εύγε και πάντα τέτοια! Κι άμα το ΕΛ-ληνάκι θίχτηκε… ΞΥΔΑΚΙ.

  3. ΚΑΙ εγώ βρίσκω το άρθρο σου, μάη ντήαρ πέγκουιν, εξαιρετικό…

    Τόσο καλό μάλιστα ώστε θα σε παρακαλούσα κατ’ εξαίρεσιν να μας κάνεις την τιμή της αναδημοσίευσής του _και_ στο anti-IMF blog.

    Ισως έχεις κάποιον… τεχνικής φύσεως λόγο να μη γράφεις εκεί (διότι εκεί δεν ξεκίνησες να γράφεις με τα «εργαλεία προστασίας ιδιωτικής» ταυτότητας που χρησιμοποιείς εδώ), ή κάποιον άλλο λόγο (που δεν ξέρω)… αλλά αυτή τη φορά… αξίζει 100% τον κόπο, πίστεψέ με.
    Ιδιαίτερα εφόσον… ο «ελληνάκι» ΗΔΗ σε εντόπισε κι έτσι δεν έχεις να χάσεις χρόνο άμα σε εντοπίσει ΚΑΙ στο συλλογικό μας μπλογκ (διότι ξέρω ότι βαριέσαι διαλογικά χασομέρια τέτοιους είδους -χεχε).

    Αν θέλεις βέβαια μπορώ να το αναδημοσιεύσω εγώ κι εσύ το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να πατήσεις ένα κουμπί. (ίσως ούτε καν αυτό).

    Εν πάσει περιπτώσει respect, keep up the good work.

    • That Crazed Alien penguin Says:

      Πάντα επιτρέπεται. Ίσως έπρεπε να πάει στο anti-IMF blog αντί για εδώ.

      • Φίλτατη πιγκουίνα, ξέρεις ότι μπορείς όποτε θες να τραβήξεις cross-post σε όποιο άρθρο σου θέλεις στο μπλογκ μας. Άλλωστε, για να είμαι ειλικρινής, το άρθρο σου ήταν και το έναυσμα γι’αυτό που έγραψα σήμερα. Πάει άλλωστε καιρός που με είχε εξοργίσει η προδιαγραφών Πάσχου, Bambie και Πορτοσάλτε στάση του.

  4. […] Επι του Σιβυλλικού σημειώματος 5 Ερμηνευτικό (Alien Penguin’s Angry Feet) […]

  5. That Crazed Alien penguin Says:

    Κατά τα άλλα δεν είσαι θατσερικός… Λυπάμαι που δικαιώθηκα.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: